Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

22.05.2018

Ruszyła rejestracja na Meet IT Webinaria i Wydarzenia

Tym razem hasłem przewodnim Meet IT jest: Chmura z wartością dodaną, czyli IT bez pudła. Podczas cyklu 4 webinariów i 3 wydarzeń w Krakowie, Wrocławiu i Warszawie, firma członkowska e-Izby, 3S Data Center po raz pierwszy zaprezentuje rozwiązanie Cloud2B – chmura dla biznesu. Webinaria i wydarzenia organizowane są wraz z Partnerami branżowymi – pierwszym z nich została firma Veeam.

Więcej »

Pierwsze webinarium pt. Jak dzięki Cloud2B zbudować najlepszą chmurę dla Twojego biznesu, odbędzie się 24 maja [czwartek] od g. 11.00 do 12.00. Kolejne webinaria odbędą się 29 maja, 7 czerwca i 12 czerwca w tych samych godzinach  i będą poświęcone zagadnieniom zabezpieczania danych i zapewnienia zgodności z wymogami RODO/GDPR oraz utrzymaniu ciągłości działania organizacji w przypadku nagłego zapotrzebowania na dodatkowe zasoby i/lub ewentualnego ataku na infrastrukturę IT. Pokazane będzie również praktyczne wykorzystanie pakietu Office 365 do bezpiecznej pracy grupowej i wykorzystanie Skype for Business. Dodatkowym tematem będzie integracja telefonii i systemów IT w rozwiązaniu TeleCloud.

Kontynuacją cyklu webinariów będą spotkania bezpośrednie z ekspertami, które odbędą się 14 czerwca [czwartek] w Krakowie, 19 czerwca [wtorek] we Wrocławiu i 21 czerwca [czwartek] w Warszawie. Podczas każdego z wydarzeń zaprezentowane zostanie live-demo wybranych usług chmurowych [Cloud2B] oraz przedstawione doświadczenia i praktyczne wnioski z wykorzystania usług IT w modelu abonamentowym.

Rejestracji na cykl webinariów i wydarzenia można dokonać na www.meetit.org.pl

Zwiń «
21.05.2018

Performance Day CEE - pierwszy w Polsce event poświęcony performance i afiliacji na rynkach CEE.

27 września w Warszawie spotkają się liderzy i eksperci obszaru performance i afiliacji na rynkach CEE. Konferencja organizowana jest przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, a wśród prelegentów i partnerów znajdują się przedstawiciele firm nie tylko z Polski, ale także z rynków CEE. Wieczór zwieńczy gala konkursu Performance Marketing Diamonds.

Więcej »

Performance marketing i afiliacja to jedne z ważniejszych obszarów działań dla branży e-commerce. Konferencja jest inicjatywą naszej grupy merytorycznej performance marketing. Postawiliśmy sobie jasne cele, rozwinęliśmy konferencję i konkurs na region CEE, tym samym sprawiając, że takiego międzynarodowego eventu z obszaru performance jeszcze w Polsce nie było. Cieszy zainteresowanie konferencją instytucji i firm z Czech, Węgier, Rumunii czy Niemiec. Oprócz wiedzy stawiamy na globalny networking, dlatego też przygotowaliśmy kilka stref podczas wydarzenia” - Paulina Wojczyńska, Project Director e-Izby.

 

Główne obszary

Uczestnicy konferencji wysłuchają prelekcji z takich obszarów, jak: Artificial Intelligence, customer journey, atrybucja, zaawansowana reklama w social mediach, machine learning, analiza danych. Poznają także trendy z obszaru performance na 2019 rok i wysłuchają kilku inspirujących case study, między innymi Answear.com.

 

Wśród prelegentów wystąpią  m.in.:

  • Matthias Stadelmeyer, CEO, Tradedoubler Global
  • Marek Roszka, expert in development on the Slovak and Czech market, Answear.com
  • Kevin Edwards, Global Client Strategy Director, Awin
  • Karolina Twardosz, SEO Team Leader, Semahead
  • Anna Gromańska, Publishing & Innovations Director, Cube Group
  • Mateusz Nić,  Client Service Director, Cube Group
  • Justyna Sobolak, Group Account Director, TradeTracker Poland
  • Justyna Spytek, Managing Director,TradeTracker Poland

 

Networking

Oprócz zdobywania wiedzy o najnowszych trendach i technologiach organizatorzy stawiają na networking i globalną wymianę doświadczeń. Dlatego też - dla około 250 uczestników - przygotowanych zostanie kilka stref:

  • business area ze spokojną przestrzenią do rozmów na najwyższym szczeblu i streamingiem na żywo z wystąpień prelegentów
  • networking zone z przestrzeniami do rozmów i fast business date
  • 2 chill zones dla emocjonujących dyskusji w luźniejszej atmosferze
  • kameralna strefa expo dla firm chcących pokazać swoje produkty oraz usługi

 

Wydarzenie skierowane jest do:

  • osób odpowiadających za obszar performance i afiliacji w branży e-commerce,
  • osób odpowiadających w firmach z marketing i digital,
  • osób odpowiadających za wdrażanie nowych technologii.

 

Partnerami wydarzenia są: Awin i Semahead.

Patroni medialni: Mediarun, Gomobi, newsfeed.pl, E-commerce w praktyce, My Company Polska, Marketer +, Socialpress, Biznes musi sprzedawać.

 

Konferencję objęło także patronatem rumuńskie stowarzyszenie branży e-commerce GPeC.

Po zakończeniu konferencji, odbędzie się gala rozdania nagród w konkursie Performance Marketing Diamonds. To pierwszy w Polsce konkurs poświęcony efektywności działań tylko i wyłącznie w obszarze performance i afiliacji. Start zgłoszeń planowany jest na pierwszą połowę czerwca.

 

Więcej informacji na: http://performancedaycee.com/

Zwiń «
21.05.2018

e-Izba zaprasza na kolejne warsztaty do Szkoły Gospodarki Cyfrowej

Po raz kolejny w tym roku odbędą się warsztaty w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej, którą prowadzi e-Izba. Jest to inicjatywa non-proft, której celem jest edukacja branży ecommerce. Warsztatowe spotkania podzielone zostały na bloki o tematyce najbardziej interesującej przedstawicieli e-sklepów. Partnerem tegorocznego cyklu jest Allegro.

Więcej »

Szkoła Gospodarki Cyfrowej to cykliczne wydarzenia warsztatowe organizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów.

Szkoła Gospodarki cyfrowej jest jedną z inicjatyw realizujących tę misję. Warsztaty cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno na szczeblu regionalnym jak i centralnym.  Na najbliższym spotkaniu uczestnicy zyskają wiedzę między innymi z obszarów:

  • Google Analytics,
  • SEM i SEO,
  • marketing internetowy,
  • afiliacje,
  • działania w social mediach
  • możliwości, jakie dają nowe technologie i różnego rodzaju platformy służące zwiększeniu konwersji
  • uruchamianie nowych kanałów sprzedaży.

Szkołę Gospodarki Cyfrowej prowadzimy już od kilku lat z dużym sukcesem. Daliśmy wsparcie w postaci praktycznej wiedzy kilkuset przedstawicielom biznesu. Szkołę prowadzą eksperci biznesowi spośród firm zrzeszonych w e-Izbie. Poziom prowadzonych zajęć jest bardzo wysoki. Dlatego osoby, które kończą naszą szkołę wychodzą z dodatkowymi umiejętnościami i kompetencjami cyfrowymi - Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Allegro od wielu lat wspiera tworzenie ekosystemu gospodarki internetowej. Dzięki temu klienci mogą znaleźć najlepsze oferty, a przedsiębiorcy z sukcesem rozwijają swoją działalność. W interesie całej branży jest to by nasi klienci i sprzedawcy byli świadomi swoich praw i obowiązków. Dlatego aktywnie wspieramy Szkołę Gospodarki Cyfrowej i cieszymy się, że w ramach tej inicjatywy możemy dzielić się wiedzą - mówi Magdalena Piech, Ekspert ds. regulacyjnych w Allegro i vice przewodnicząca Rady e  - Izby.

Działania edukacyjne wspierane są przez członków e-Izby. Partnerem tegorocznej Szkoły Gospodarki Cyfrowej jest Allegro.

Więcej informacji znajduje się na stronie: http://www.ecommercepolska.pl/pl/dla-czlonkow/edukacja-branzy/szkola-gospodarki-cyfrowej/o-szkole/

Zwiń «
15.05.2018

“Omni-commerce. Kupuję wygodnie” - nowy raport e-Izby

73 proc. internautów kupuje produkty z tej samej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym. Tak wynika z nowego raportu e-Izby, który jest pierwszym na rynku opracowaniem poświęconym zjawisku omnicommerce czyli zakupów wielokanałowych. Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez agencję Mobile Institute. Partnerem merytorycznym raportu jest Visa, zaś Partnerem Przelewy 24.

Więcej »

Zakupy to obecnie wielokanałowy  proces. Sklepy stacjonarne już nie są numerem jeden na liście ulubionych miejsc zakupowych Polaków. Współcześni konsumenci migrują między różnymi kanałami sprzedaży, kierując się przede wszystkim wygodą. Retailerzy powinni być jak ich klienci: smart, social i przede wszystkim omnicommerce - podkreśla Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

Zakupy smartfonem w górę

41 proc. internautów dokonało ostatniego zakupu wielokanałowo, a 43 proc. wskazało, że kupuje produkty konkretnej marki w więcej niż jednym kanale sprzedażowym. Porównując wyniki obecnego badania do wyników w raporcie - “M-Commerce. Kupuję mobilnie” z 2016 roku - widać wyraźny wzrost wykorzystania w procesie zakupowym smartfonów (56 proc., +6p.p.), kosztem tabletów (21 proc., -4p.p.), co może być podyktowane rozszerzeniem linii smartfonów wiodących marek o modele z dużym ekranem. Co ciekawe, wzrostowi zainteresowania urządzeniami mobilnymi, w szczególności smartfonem, nie towarzyszy spadek wykorzystania urządzeń pełnowymiarowych, jak laptop czy komputer stacjonarny.  Konsumenci po prostu w różnych okolicznościach wykorzystują najwygodniejsze dla siebie urządzenia.

 

Detaliści muszą sprostać oczekiwaniom dzisiejszych konsumentów, którzy chcą dokonywać zakupów na urządzeniach mobilnych (np. poprzez aplikacje), przy pomocy urządzeń ubieralnych, na komputerach, a także osobiście w „fizycznym” sklepie. Oczekują też, że sprzedawcy będą rozpoznawać ich w miarę, jak oni sami przemieszczają się między urządzeniami, w internecie i w fizycznym sklepie. Sprostanie temu jest trudne dla akceptantów każdej wielkości, a szczególnie wiele problemów może przysparzać małym przedsiębiorstwom, które generują dwie trzecie zatrudnienia i ponad połowę aktywności gospodarczej w Europie. Z drugiej strony, e-commerce otwiera rynki i możliwości niewyobrażalne w świecie off-line. 25 lat temu baza klientów drobnego detalisty była ograniczona do osób znajdujących się w fizycznym sąsiedztwie; dziś obszar, na jakim sprzedawca może znaleźć klienta, nie ma praktycznie granic – mówi Jakub Kiwior, dyrektor generalny Visa na Polskę i Węgry.

 

W miejscu sprzedaży używamy smartfona

Urządzenia mobilne wykorzystywane są średnio w ponad dwóch miejscach. Najczęściej Polacy wciąż korzystają z nich w domu (60 proc., +9p.p.), a następnie w podróży (39 proc.). Dość mocno w stosunku do 2016 roku wzrosło wykorzystanie urządzeń mobilnych w miejscach zakupowych (34 proc., +7p.p.), Dziś w punkcie sprzedaży korzysta z nich co 3 ich posiadacz. Natomiast wsród e-kupujących wykorzystanie urządzeń mobilnych w punktach sprzedaży jest obecnie aż o 7.p.p. wyższe niż w 2016 roku i wynosi 43 proc., zaś wśród m-kupujących o 2 p.p. i wynosi 39 proc.

 

Ulubione miejsca zakupowe Polaków

Polscy konsumenci mają różne typy jeśli chodzi o ulubione miejsce zakupowe, a sklepy stacjonarne nie mają już monopolu w tym zakresie. Wśród badanych, zapytanych o ulubione miejsce, 32 proc. wskazało sklepy stacjonarne, a 41 proc. wskazało jakieś miejsce wirtualne, w tym 14 proc. oddało swój głos na platformy zakupowe, 12 proc. na e-sklepy, a 8 proc. na media społecznościowe. Dla 7 proc. internautów ulubionym miejscem zakupowym są aplikacje mobilne.

Link do raportu TUTAJ.

Zwiń «
15.05.2018

RODO - Glossary of key terms

RODO jest jedym z najważniejszych tematów ostatniego roku. Dla wielu biznesów wdrażanie zmian mających za zadanie dostosowanie procedur do RODO jest jednym z kluczowych działań w ostatnich miesiącach. Eklektika, firma członkowska e-Izby przygotowała materiał "Glossary of key terms" tłumaczący na język polski wiele anglojęzycznych terminów związanych z RODO.

 

Więcej »

Eklektika Language Means Business jest liderem szkoleń językowych i tłumaczeń dla branży IT i e-biznesu. Szkoła prowadzi zajęcia u klientów biznesowych w całej Polsce (z dojazdem lub zdalnie), zapewniając doświadczonych lektorów polskich i Native Speakerów. Więcej informacji na stronie www.eklektika.pl .  Powołując się na eIzbę, możesz otrzymać atrakcyjne rabaty na szkolenia językowe, platformę online www.english4ecommerce.com i tłumaczenia.

Kontakt: Joanna Sosnowska
Account Manager  joanna.sosnowska@eklektika.pl tel. 575 122 412 

LINK DO MATERIAŁU

 

 

Zwiń «
09.05.2018

II edycja Forum Gospodarki Cyfrowej poświęcona wielokanałowemu konsumentowi

e-Izba  po raz II organizuje Forum Gospodarki Cyfrowej. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem - “Consumer is a heart of your business. Think omnichannel!” Forum odbędzie się 9 października w Warszawie.

 

Więcej »

E-commerce od kilku lat jest jedną z najszybciej rozwijających gałęzi gospodarki. Era digital znacząco zmieniła proces zakupowy współczesnych konsumentów, który stał się wyzwaniem dla retailerów. Rozwój nowych technologii spowodował zanik granic pomiędzy offline i online, co dotyczy także sposobu, w jaki funkcjonują klienci. Są w wielu kanałach jednocześnie, swobodnie między nimi migrując. I tego samego oczekują od sklepów. Omnichannel to już nie trend, to rzeczywistość. Tegoroczne Forum poświęcone będzie kluczowym zagadnieniom związanym z wielokanałowym konsumentem i jego ścieżkami zakupowymi.

Omnichannel to już nie buzz word. Jeśli marka chce utrzymać i zdobyć klientów działania w wielu kanałach są koniecznością. Ostatnie 5 lat diametralnie zmieniło konsumenta, jego oczekiwania, zachowania i sposoby podejmowania decyzji zakupowych. Dlatego też w tym roku program konferencji skupia się właśnie na nim. Izba Gospodarki Elektronicznej, jako instytucja zrzeszająca branżę e-commerce, ma możliwość zaangażowania najlepszych do zaprezentowania inspirujących case study, dzięki którym uczestnicy Forum zyskają praktyczną wiedzę do zastosowania w swoim biznesie - Paulina Wojczyńska, Project Director w e-Izbie.

Program Forum został podzielony na dwa bloki: Customer Trends oraz Customer Journey. W pierwszym z nich uczestnicy poznają kluczowe statystyki dotyczące współczesnych konsumentów i trendów związanych z ich preferencjami zakupowymi.

W drugim bloku eksperci omówią zachowania konsumentów w kontekście wielokanałowego procesu zakupowego, który zaczyna się już od inspiracji i szukania informacji, a kończy na zakupie.

Wśród prelegentów wystąpią m.in.:

  • Michał Wojas, eCommerce manager, Wojas.pl
  • Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzający, Mobile Institute
  • Małgorzata Ciszecka, Head of Merchants (CEE), VISA
  • Paweł Sala, CEO, FreshMail
  • Przemysław Bartkowiak, CEO&Founder Revenue Group
  • Mariano Faria, VTEX Co-CEO

 Główne zagadnienia, które omówimy podczas Forum:

  • profil  wielokanałowego konsumenta
  • jego oczekiwania od sklepów i e-sklepów
  • jak wyobraża sobie płatności przyszłości
  • dlaczego personalizacja oferty to konieczność, a nie trend
  • jak wykorzystać potencjał offline do generowania sprzedaży online
  • jak zaangażować zmęczonego konsumenta

 Forum Gospodarki Cyfrowej jest kierowane do:

  • osób, które zarządzają działaniami e-commerce w firmie
  • właścicieli sklepu e-commerce
  • osób, które odpowiadają za działania z obszaru digital w firmie
  • osób, które odpowiadają za wdrażanie innowacji, nowych technologii, badanie ścieżek zakupowych klientów
  • osób, które odpowiadają za analizę efektywności działań e-commerce
  • dostawców  usług, narzędzi i technologii wspierających e-commerce i działania omnichannel

Konferencja odbędzie się 9 października w minimalistycznym wnętrzu na Mysiej 3 w Warszawie. Forum zwieńczy gala Konkursu e-Commerce Polska awards 2018, podczas której nagrodzeni zostaną najlepsi w branży e-commerce.

Partnerami wydarzenia są: VISA, Semahead, Dotpay

Patronat nad Forum objęli: Nowa Sprzedaż, Marketer +, Wiadomości Handlowe, Magazyn E-commerce, My Company Polska, Biznes Musi Sprzedawać oraz Social Press

Więcej informacji znajduje się na stronie: http://forumgc.pl/

 

Zwiń «
07.05.2018

Pierwszy Tool Day za nami - prezentacje

W połowie kwietnia odbyło się pierwsze wydarzenie z cyklu e-Izba Tool Day. Spotkanie miało na celu pokazanie najnowszych rozwiązań oraz możliwości dla e-sklepów w zakresie dwóch obszarów: płatności cyfrowych oraz marketing automation.  

Więcej »

e-Izba Tool Day jest odpowiedzią na potrzeby e-sklepów w zakresie poszukiwania nowych narzędzi, rozwiązań i wiedzy zwiększającej efektywność działań, usprawniających procesy czy komunikację z konsumentem. 

To kameralne, tematyczne spotkania mające na celu prezentację konkretnych, innowacyjnych rozwiązań oraz łączenie biznesowe członków Izby Gospodarki Elektronicznej. 

Pierwsze spotkanie z cykle e-Izba Tool Day odbyło się 16 kwietnia i skupiało się na obszarach płatności cyfrowych i marketing automation.

Na scenie wystąpili:

  • Patrycja Kuba, Dotpay
  • Edyta Frąckowiak, Semahead
  • Damian Gucza, Youlead
  • Szymon Bukowicz, HitSpot MEDIA Bluerank
  • Katarzyna Murawska, GetResponse
  • Cezary Zbierzchowski, Siemens SimplyLease
  • Przemysław Bartkowiak, Revenue Group, Piotr Wawrysiuk, Insider
  • Bartosz Witczak, Tpay
  • Natalia Wieczorek, Przelewy24


Prezentacje:
SzymonBukowicz_Bluerank.pdf
PiotrWawrysiuk_Insider.pdf
Patrycja Kuba_Dotpay.pdf
Natalia Wieczorek_Przelewy24.pdf
KatarynaMurawska_GetResponse.pdf
EdytaFrąckowiak_ semahead.pdf
DamianGucza_YouLead.pdf
CezaryZbierzchowski_Siemens SimplyLease.pdf

BartekWitczak_Tpay.pdf

Kolejne spotkanie z cyklu e-Izba Tool Day będzie dotyczyło social mediów i wykorzystania chatbotów w obsłudze klienta. 

Więcej informacji o spotkaniu: paulina.wojczynska@eizba.pl

Zwiń «